/** * Pinterest code */
Commerciële teksten | Hoe overtuig je mensen? | BureauPro
Commerciële teksten zelf schrijven? Overtuig de lezer met tekst en taal. Verkoop resultaten, benoem twijfels en angsten en laat anderen aan het woord.
Commerciële teksten
864
single,single-post,postid-864,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Commerciële teksten | Hoe overtuig je mensen?

Commerciële teksten - hoe overtuig je lezers met tekst en taal

Commerciële teksten | Hoe overtuig je mensen?

Hoe overtuig je mensen met tekst?

Jij hebt een fantastisch product of een geweldige dienst in de aanbieding. Je wilt daarvoor een salespagina op je website maken of een brochure ontwikkelen. Met taal en tekst kun je de lezer ervan overtuigen dat jouw aanbod geweldig is.

Verkoop resultaten

Begin de tekst met de allerbelangrijkste boodschap, door te vertellen welk probleem jouw product of dienst oplost. Een potentiële klant begrijpt heel goed dat jij graag iets wilt verkopen, maar hij zal zich vooral afvragen: ‘What’s in it for me?’ Maak dat duidelijk door meteen te benoemen wat de aanschaf oplevert: een betere gezondheid, meer tijd, meer geld, minder kosten, minder risico, enzovoort. Mensen kopen namelijk geen producten of diensten, maar resultaten.

Benoem twijfels en angsten

Mensen zijn vaak huiverig om zomaar iets aan te schaffen. Zeker als er een prijskaartje aan hangt. Als het goed is, weet jij wat mensen tegenhoudt om klant te worden. Zijn ze bang dat ze de investering niet terugverdienen? Kunnen ze bijna niet geloven dat de aanschaf ze iets gaat opleveren? Speel hierop in door de angsten en twijfels te benoemen. Leg uit dat jouw aanbod geen kat in de zak is. Fit20, een fitnessconcept waarin mensen slechts 20 minuten per week werken aan hun fitheid en gezondheid, doet dat heel goed. Ze leggen precies uit hoe de training werkt en waarom de training werkt. Alle twijfels worden weggenomen door ze te benoemen. En is iemand nog niet overtuigd? Dan biedt Fit20 een gratis kennismakingstraining aan.

Laat anderen aan het woord

Natuurlijk weet je zelf dat jouw product of dienst heel goed is en dat het de investering meer dan waard is. Maar een slager die zijn eigen vlees keurt, wekt weinig vertrouwen. Maak daarom gebruik van beoordelingen van anderen. Laat je klanten aan het woord! Heb je nog geen beoordelingen? Vraag er dan om. Als klanten echt heel blij zijn met jouw product of dienst, vinden ze het vaak leuk om een aanbeveling te schrijven.

Nog een paar praktische tips

Nog een paar praktische tips om een overtuigende tekst te schrijven:

  • Schrijf zoals je tegen een klant praat. Zijn jouw teksten vaak wat formeel of houterig? Stel je dan voor dat je een gesprek hebt over jouw aanbod en spreek dat in. Je kunt met een appje op je telefoon de gesprekken opnemen. Ik maak gebruik van de gratis app Voice Recorder.
  • Voorkom de woorden ‘kunnen’ en ‘zullen’. Deze woorden maken je tekst passief en zijn overtollige ballast. Lekker overboord gooien dus!
  • Gebruik geen vaktaal. Het leven is al ingewikkeld genoeg en we moeten de hele dag door keuzes maken. Als klanten zich dan ook nog eens door jouw teksten moeten worstelen, worden ze echt niet blij. Schrijf je teksten zo dat een zesjarig kind het begrijpt. Dat klinkt flauw, maar in Nederland zijn ongeveer 1,5 miljoen mensen die moeite hebben met lezen en schrijven. Wil je weten of jouw teksten niet te moeilijk zijn geschreven? Gebruik dan de Leesniveau Tool van Accessibility.
  • Lees wat de meest gemaakte fouten in teksten zijn en hoe jij die kunt voorkomen.

 

Commerciële tekst laten schrijven?

Vind je het lastig om zelf een commerciële tekst te schrijven? Laat BureauPro dan schrijven. Dan kun jij lekker doen waar jij goed in bent. En van ons krijg je een steengoede commerciële tekst. Bel 06 – 10 36 32 47 of laat je gegevens achter, zodat wij jou kunnen bellen.

 

Fotocredit: pexels.com

Geen reactie's

Geef een reactie