Blog
Kennis, inspiratie en ideeën over content marketing

5 tips voor meer bezoekers op je website

Ingrid van Goor 03 januari 2018 Shape Created with Sketch. Geplaatst in: Content marketing

Een website heb je niet voor niets. De website is dé plek waar jij aan jouw klanten duidelijk maakt wie jij bent en wat je hebt te bieden. En nog belangrijker: als klanten contact met je opnemen, doen ze dat vaak via je website. Daar staan immers je contactgegevens overzichtelijk bij elkaar. Wil je dat je website meer bezoekers trekt? Met deze tips weten steeds meer mensen je website te vinden.

1. Meer bezoekers op je website door je visitekaartje

Het is een open deur, maar toch: zorg ervoor dat je je website zo vaak mogelijk vermeldt. Zet je domeinnaam op je visitekaartje, je briefpapier, je offertes en je facturen.

Denk ook aan je e-mailhandtekening. Als je je e-mailhandtekening instelt, zorg er dan voor dat je naast je contactgegevens, zoals je e-mailadres en telefoonnummer, ook je website vermeldt. Stel je e-mailhandtekening zo in dat zij automatisch onder elke e-mail staat die je verstuurt.

2. Start met bloggen

Mensen die googlen hebben per definitie een vraag of een probleem; ze zijn op zoek naar een antwoord of een oplossing. Als jij in een blogartikel antwoord geeft op een vraag óf de oplossing voor een probleem aandraagt, vinden mensen je website zodra ze hun zoektocht beginnen. Nog een goede reden om te bloggen is dat de inhoud van een blogartikel zich goed leent om te delen op social media. Twee vliegen in één klap dus!

3. Social media: de springplank naar jouw website

Wil je meer bezoekers op je website? Gebruik social media als springplank. Dat kun je op verschillende manieren doen.

  • Vermeld in ieder geval je website bij de basisinformatie van je bedrijfsaccount.
  • Deel regelmatig interessante berichten op social media.
  • Start met adverteren. Facebook biedt veel advertentiedoelstellingen om je te helpen je zakelijke doelen te behalen. Kies voor de advertentiedoelstelling ‘Verkeer’ om meer mensen naar je website door te sturen. In deze gids vind je meer informatie over het kiezen van advertentiedoelstellingen in Facebook.

4. Meer bezoekers door e-mailmarketing

Elke keer dat je een waardevolle, interessante e-mail (nieuwsbrief) naar een klant stuurt, geef je jouw klant de mogelijkheid om je website te bezoeken. De ontvanger van je e-mail gaat niet uit zichzelf naar je website. Je moet hem een beetje moeten aanmoedigen. Dat doe je door een zogenaamde ‘call-to-action’ te plaatsen. Nodig de lezer bijvoorbeeld uit om naar een specifieke pagina op je website te gaan voor meer informatie, een actie of aanbieding.

5. Contentmarketing voor bezoekers

Contentmarketing is dé manier om structureel online zichtbaar te zijn en meer bezoekers naar je website te sturen. Het is een uitstekende manier om jezelf te verkopen zonder klassieke verkooppraatjes, geroeptoeter en agressieve reclame. Door je kennis online te delen, vergroot je je expertstatus. En klanten doen nu eenmaal graag zaken met mensen die ergens heel goed in zijn.

Bestaat een groot deel van je werk uit het adviseren van klanten? En ben jij zo’n ondernemer die zegt: als ik bij de klant aan tafel kom, krijg ik eigenlijk altijd de opdracht? Dan is goede content maken voor jou een peulenschil. Waarschijnlijk deel je nu al veel kennis, terwijl je in gesprek bent met klanten. En juist deze kennis is – als je het online deelt – goede content!

Meer bezoekers en starten met contentmarketing

Wil jij meer bezoekers op je website en starten met contentmarketing? Meld je dan nu aan voor een gratis en vrijblijvende kennissessie! In dit gesprek krijg je kennis, inspiratie en ideeën over:

  • Hoe je waardevolle content maakt, die interessant is voor jouw doelgroep en waardoor je jouw expertstatus vergroot;
  • Hoe je deze content deelt en promoot, zodat je het juiste publiek bereikt en steeds meer klanten je website weten te vinden;
  • Hoe je een simpele ‘marketingmachine’ opzet, zodat je in gesprek raakt met nieuwe klanten.

Waarom wachten?

Ja, ik meld me aan voor een contentkennissessie!

Ben je enthousiast over dit artikel?

Reageren

naam
E-mailadres
Reactie

Reacties (0)

Ingrid van Goor

Eigenaar Bureaupro