Blog
Kennis, inspiratie en idee├źn over content marketing

Opdrachten scoren met superwaardevolle content (deze 3 vragen helpen je daarbij)

Ingrid van Goor 22 oktober 2018 Shape Created with Sketch. Geplaatst in: Content marketing

“Hoe presenteer ik mezelf online, zodat ik online opdrachten scoor?” Dat is de vraag die een ondernemer mij onlangs stelde. 

Hij gaf aan dat hij regelmatig zijn gezicht op LinkedIn liet zien, maar dat leverde hem nog niet bijster veel op.

Ik vroeg hem: Wat deel je dan precies? Zijn antwoord: “Oh, ik laat zien waar ik mee bezig ben en ik deel mijn successen.”

Ik. Ik. Ik. Mijn.

Ik. Ik. Ik. Mijn. Dat is wat ik hoorde: Oh, ik laat zien waar ik mee bezig ben en ik deel mijn successen.

Wat ik me afvroeg: waar blijft de klant in dit verhaal? De ander.

Op social media – en in online marketing - draait het om communicatie. Tussen jou en die ander. In ik-ik-ik-mijn-berichten komt die ander niet eens ter sprake.

Natuurlijk mag jij online laten zien waar je mee bezig bent. En natuurlijk mag je ook een feestje bouwen als je trots bent op een mooi resultaat. Dat zouden wij Nederlanders misschien wel iets vaker mogen doen: trots zijn op wat we hebben bereikt.

Maar als dat het enige is wat je doet, gaat het mis.

Hoe onderscheid je jezelf van je concurrenten

Als deze ondernemer online het verschil wil maken en sneller in gesprek wil raken met nieuwe klanten, zijn er drie vragen die hij zichzelf moet stellen voordat hij iets zijn tijdlijn inslingert.

De 3 belangrijkste vragen:

  • Geeft dit antwoord op de vraag waar mijn potentiële klant van wakker ligt?
  • Spreekt het mijn ideale klant aan én is het waardevol, nuttig of interessant?
  • Sluit het voldoende aan bij mijn expertise of aanbod.

Goed. Nu jij weer. Scroll eens terug in jouw tijdlijn en wees eerlijk: kun jij – als je jezelf deze vragen stelt - altijd drie vinkjes zetten?

Je hoeft niet openlijk te reageren. Maar, alsjeblieft, doe jezelf en jouw klanten een plezier door rekening te houden met deze drie spelregels.

* * * * *

Keertje sparren over waardevolle content?

Wil jij continu de beste klanten aantrekken met fantastische content (zonder daar zelf veel tijd en energie in te steken). En kun jij wel wat praktische tips en adviezen gebruiken over content marketing? Meld je dan aan voor een kennissessie.

Ben je enthousiast over dit artikel?

Reageren

naam
E-mailadres
Reactie

Reacties (0)

Ingrid van Goor

Eigenaar Bureaupro