Blog
Kennis, inspiratie en idee├źn over content marketing

Hoe vaak moet je posten op social media?

Ingrid van Goor 06 november 2017 Shape Created with Sketch. Geplaatst in: Social Media

De statistieken liegen er niet om. Volgens Buffer, een handige online tool waarmee je socialmediaberichten kunt inplannen, moet je regelmatig aanwezig zijn op social media. Het liefst elke dag. Minimaal 1 keer.

Je hebt wel iets beters te doen!

Nu hoor ik je denken: Pfff! Ja dààg! Ik heb wel iets beters te doen!
Klopt!

Je hebt ook wel iets beters te doen. Namelijk jouw klanten helpen. Dat is wat je leuk vindt en waar je goed in bent. Het bijhouden van social media is iets wat erbij hoort. Net als je administratie doen. Maar het is niet je corebusiness.

Zo. Dat is eruit!

Maar goed, wat nu?

 

Niks doen is ook geen optie

Wil jij jouw naamsbekendheid vergroten en meer klanten krijgen via internet? Dan is niks doen geen optie. Je zult op een slimme manier berichten moeten delen op social media. En met slim bedoel ik: in zo min mogelijk tijd en met zoveel mogelijk effect.

 

Slimme socialmediamarketing voor ondernemers

Hoe kun je nu op een slimme manier gebruik maken van social media?

 

Stap 1: kies zorgvuldig welk socialmediakanaal je wilt gebruiken

Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter, Pinterest. Het rijtje is nog langer. Moet je ze nu allemaal gebruiken? Nee joh! Dat is niet te doen.

Kies 1 of 2 kanalen die het best passen bij jouw doelgroep. Zijn jouw klanten heel actief op LinkedIn? Zitten jouw klanten meestal op Facebook? Zorg dat jij daar bent waar jouw klanten zijn. De rest van de kanalen mag je voorlopig vergeten.

Fijn hè? ;)

 

Stap 2: plaats minimaal 1 bericht per week

Zorg ervoor dat jouw volgers minimaal 1 keer per week iets van je horen. Deel bijvoorbeeld een interessant artikel of een waardevolle tip. Maak een planning van wat je wanneer wilt delen en bereid een aantal berichten voor. Plan deze berichten in via Hootsuite of Buffer.

 

Stap 3: plaats iets actueels

Je leest ongetwijfeld nieuwsbrieven of je volgt blogs van goeroes in jouw vakgebied. Als je iets ziet of leest wat interessant is voor jouw doelgroep, deel het dan. Je hoeft er niet actief naar op zoek. Als het er is, is het er. Zo niet, dan val je terug op dat ene berichtje per week (zie stap 2).

 

Stap 4: zorg voor een goede reclamecampagne

Wil je meer volgers, een groter bereik of meer verkeer naar jouw website? Je kunt niet zonder een goede advertentie op social media. Ja, dat kost geld. Maar het budget bepaal je zelf.

Enne, niet verder vertellen… het kost minder tijd dan dagelijks iets plaatsen en het effect is veel groter.

 

Advies over hoe vaak posten voor jouw bedrijf?

Kun je wel wat kennis, inspiratie en ideeën gebruiken over hoe vaak én wat je kunt delen op social media? Meld je dan aan voor een kennissessie!

Ja, dat wil ik wel!

 

Ben je enthousiast over dit artikel?

Reageren

naam
E-mailadres
Reactie

Reacties (0)

Ingrid van Goor

Eigenaar Bureaupro