Meer volgers op je LinkedIn Bedrijfspagina? Zo doe je dat!

Zo, die bedrijfspagina op LinkedIn heb je aangemaakt. Vol verwachting klopt je hart; nu gaat het gebeuren! Maar helaas, er gebeurt niks, nada, noppes. Je wilt natuurlijk graag meer volgers, dus je gaat op zoek naar de optie om mensen uit te nodigen voor je pagina, zoals op Facebook. Blijkt die optie niet te bestaan! Wat nu? Met deze praktische tips krijg je gegarandeerd meer volgers op je LinkedIn bedrijfspagina.
LinkedIn profiel en LinkedIn bedrijfspagina
Bij LinkedIn kun je een profiel én een bedrijfspagina aanmaken. Een profiel maak je aan voor jezelf, dus voor jou als persoon. Met je profiel kun je anderen uitnodigen om met jou connectie te maken. Je kunt ook persoonlijke profielen van anderen volgen, net als dat anderen jou kunnen volgen.
Een pagina maak je aan voor je bedrijf. Hierdoor geef je anderen de mogelijk om jouw bedrijf op LinkedIn te volgen. Je kunt echter niet met één druk op de knop mensen uitnodigen om jouw bedrijfspagina te volgen. Bij Facebook kan dat wel, maar bij LinkedIn moet je zelf aan de bak om meer volgers te krijgen.
In dit artikel krijg je antwoord op de vraag hoe je meer volgers krijgt op je LinkedIn bedrijfspagina.
LinkedIn bedrijfspagina maken
Heb je nog geen LinkedIn bedrijfspagina? Geen nood! Het aanmaken van een pagina is zo gepiept. Maar wacht even! Bedenk voordat je een pagina aanmaakt, wat je ermee wilt bereiken en hoe je de pagina gaat gebruiken. Voor ZZP’ers is het namelijk niet noodzakelijk om een bedrijfspagina aan te maken. Als eenpitter kun je net zo goed interessante en waardevolle content plaatsen op je eigen tijdlijn of kennis delen via een blog op LinkedIn.
Wil je toch een LinkedIn bedrijfspagina aanmaken? Volg dan deze zes stappen:
- Klik op het Werk-icoon in de menubalk.
- Klik op Bedrijfspagina maken. Dit is de laatste optie; dus scroll even door.
- Vul je bedrijfsnaam in en kies een (unieke) URL voor LinkedIn.
- Geef aan dat je de officiële vertegenwoordiger bent van het bedrijf door een vinkje te zetten
- Klik op de knop Pagina maken.
- Er verschijnt een pop-up. Klik op Aan de slag om het logo, de coverfoto en alle gegevens van je bedrijf in te voeren.
- Voeg meteen een extra beheerder toe aan het bedrijfsprofiel. Het is altijd handig dat jij niet de enige persoon bent die dit account beheert.
Volgers LinkedIn bekijken
Als je van plan bent om het aantal volgers van je bedrijfspagina te laten groeien, dan is het slim om nu een nulmeting te doen. Om te zien hoeveel volgers je op dit moment hebt, ga je naar je bedrijfspagina. Doe je dat via de app, dan zie je meteen onder je logo het aantal volgers staan. Ga je via je browser naar je bedrijfspagina? Klik dan op Pagina beheren en kies in het menu voor Statistieken en dan voor Volgers.
Meer volgers krijgen
Je weet nu hoeveel volgers je hebt. Heb je een handjevol volgers, dan is het tijd voor actie.
- Nodig connecties uit
Nodig via je persoonlijke profiel jouw connecties uit om je LinkedIn bedrijfspagina te volgen. Maak een nieuw bericht aan en schrijf een leuke uitnodiging. Laat mensen weten waarom het volgen van jouw bedrijfspagina de moeite waard is, voeg de URL naar jouw bedrijfspagina toe en leg uit hoe ze jouw pagina kunnen volgen.
- Deel een update
Deel via je bedrijfspagina een update. Zodra de update is geplaatst, kun je dit bericht ook delen op je eigen tijdlijn of in de tijdlijn van een groep. Hiervoor moet je wel even naar de ‘weergave voor leden’ gaan. Klik op Ga naar de weergave voor leden, scroll naar beneden en zoek je update. Nu zie je onder je update de optie ‘delen’. Kies voor Delen in feed. (Je wilt immers jouw connecties niet nog een keer een persoonlijk bericht sturen!)
- Zet LinkedIn in je e-mailhandtekening
Sta je weleens stil bij het aantal e-mails dat je dagelijks verstuurt? Elke e-mail is een kans om meer volgers te krijgen op je bedrijfspagina. Zet simpelweg een LinkedIn-icoon met – uiteraard – de link naar jouw LinkedIn bedrijfspagina in je e-mailhandtekening.
- Plaats een LinkedIn-knop op je website
Heb je het LinkedIn-icoon in je e-mailhandtekening gezet? Mooi! Dan kun je nu meteen doorpakken en ditzelfde icoon ook op je website zetten. Plaats het icoon in ieder geval in de footer en op de contactpagina van je website.
- Vermeld LinkedIn op drukwerk
Visitekaartjes, briefpapier, offertes, facturen, banners; als je ergens je domeinnaam en telefoonnummer vermeldt, waarom dan ook niet de URL naar je LinkedIn bedrijfspagina?
- Schakel je collega’s in
Vraag je collega’s of ze de statusupdates van het bedrijf op hun eigen profiel willen delen. Hierdoor vergroot je het bereik van je LinkedIn bedrijfspagina. Vraag je collega’s ook om hun profiel te koppelen aan de bedrijfspagina. Op je profiel kun je bij Ervaring de bedrijfsnaam toevoegen.
- Kondig je bedrijfspagina aan in een e-mail of nieuwsbrief
Verstuur je regelmatig nieuwsbrieven? Besteed dan in een nieuwsbrief een keer aandacht aan jouw bedrijfspagina. En vraag dan meteen aan jouw klanten en relaties welke informatie ze graag via jouw bedrijfspagina willen zien. Dit geeft jou belangrijke inzichten in welke content als interessant en waardevol wordt gezien.
LinkedIn bedrijfspagina tips
Wil je de kans van slagen van jouw LinkedIn bedrijfspagina nog verder vergroten, lees dan ook nog even deze bonustips.
- Zorg ervoor dat je LinkedIn bedrijfspagina up-to-date is, voordat je aan de slag gaat met de zeven stappen om meer volgers te krijgen. Controleer of alle gegevens kloppen en zorg voor een actuele bedrijfsomschrijving.
- Zorg voor interessante en waardevolle content voor je volgers. Hoe beter de content hoe groter de kans dat de updates gedeeld, becommentarieerd en interessant gevonden worden. Zorg voor variatie: deel eens foto, een video of een link naar een interessant artikel. Wat de lengte van je updates betreft: houd het kort. Eén of twee alinea’s is voldoende.
Wil je meer volgers op je LinkedIn bedrijfspagina, maar worstel je met de content? Wil je van mij tips om meteen te beginnen met het maken van goede content? Vraag dan een gratis en vrijblijvende kennissessie aan!
Ja, ik wil tips over content!
- Promoot jouw LinkedIn bedrijfspagina ook op andere social media kanalen, zoals Facebook en Instagram.
Vind je dit artikel interessant? Geef een reactie of deel het met jouw netwerk via onderstaande knoppen! Veel succes!
Reacties (0)
Gerelateerde artikelen

Wil je meer uit LinkedIn halen? Zo pak je dat aan!

Wat zet je in de footer van je website? (Met voorbeelden)
.png)
Opdrachten scoren met superwaardevolle content (deze 3 vragen helpen je daarbij)
