Workshop
Jouw contentmarketingstrategie in 1 dag op papier

Workshop Contentmarketing

Het begint met een goede strategie

Weet je wat jij zou moeten doen?

Ben jij ondernemer en zou je graag meer klanten en meer omzet willen? Je hebt het er wellicht weleens over met anderen en je krijgt dan goedbedoelde adviezen waar je niet zoveel mee kunt. Er wordt tegen je gezegd dat je meer moet doen met social media, dat je nieuwsbrieven moet gaan versturen, dat je online moet gaan adverteren en dat je moet gaan bloggen.

Je wilt wel, maar…

Je neemt jezelf en je bedrijf serieus. Je weet ook dat online zichtbaarheid belangrijk is en dat je anno nu niet zonder een gedegen online marketing aanpak kunt. En als je het doet, wil je het goed doen. Maar je hebt geen idee waar je moet beginnen en hoe je dat aanpakt. Dus schuif je je plannen voor je uit en bungelt online zichtbaarheid ergens onderaan je takenlijst. Zonde!

Voorbijgestreefd worden door concullega's met minder ervaring?

Online zichtbaar worden is vooral een kwestie van doen. Als je de eerste stap niet zet, gebeurt er ook niks. En als je niets doet, wordt je voorbijgestreefd door 'concullega's' met minder ervaring die zich online als een vis in het water voelen. 

Voordat de training begon was ik bang dat het een heel technisch verhaal zou worden. Ik vroeg me af of ik na afloop zelf content kon maken. Het leek me voor de branche waarin ik werk nogal lastig.

Maar na de training wilde ik niets anders dan zelf aan de slag!

Wat de training me heeft opgeleverd is focus. Ik heb ook geleerd wat ik beter wel en vooral niet moet doen op social media. Voordat ik iets ga posten, lees ik het cursusmateriaal vaak nog even door.

De training is erg geschikt voor ondernemers die iets met social media "moeten", maar er niet mee opgegroeid zijn. Als je meedoet met deze training ga je gemotiveerd naar huis. Het verhaal van Ingrid zet elke keer aan tot nadenken.

Ik zou elke maand wel een cursus bij haar willen volgen!

Mariska Kluiter
Kramer Transport & Koerier

Bij BureauPro snappen ze dat PR een bijproduct van je werk is.

Ingrid is enthousiast en heel reëel: ze houdt het eenvoudig en helpt je kiezen. Ik kreeg goede info over schrijfniveaus, doelgroepen, soorten social media en vooral hoe ik vanuit 1 blog voor een hele maand social media berichten kan maken en versturen. Daarnaast heb ik een goede opzet gekregen voor een blog.

Wat me dit heeft opgeleverd? Regelmatig berichten plaatsen is nu veel gemakkelijker en het schrijven van een blog gaat veel beter! 

Aan wie beveel je dit aan? Aan mensen die kennis willen delen en daardoor meer bekendheid willen krijgen in allerlei gremia. Waardoor je een expert wordt en je potentiele klanten kunt informeren over je dienst of product. En dit aan je website wilt linken.

Astrid Haveman
Master of Workflow

Het geheim van succes

Veel succesvolle ondernemers zijn online zichtbaar. Ze delen met gemak allerlei verhalen, krijgen reacties op hun berichten, en krijgen steeds meer fans. Het is alsof klanten haast vanzelf op deze succesvolle ondernemers afkomen.

Wat is het geheim?

Het geheim is een goede strategie. Een plan van aanpak met een duidelijk doel. BureauPro helpt je daarbij. Tijdens deze workshop bepaal je je strategie, zodat je het hele jaar online zichtbaar bent op een manier die bij jou past. Hierdoor raak jij, net als die andere succesvolle ondernemers, sneller in gesprek met klanten die heel graag van jouw diensten gebruik willen maken.

Wat gaan we doen?

Tijdens de workshop gaan we actief aan de slag met jouw onderneming. We brengen een aantal dingen in kaart:

  • De klant: wie is je ideale klant?
  • Het doel: wat wil jij bereiken?
  • De content: welke content past hierbij?
  • De kanalen: waar en hoe vaak laat je deze content zien?
  • Het resultaat: wat gaan we meten?

Workshop contentmarketing

  • Jouw strategie op 1 papier
     
  • Inzicht in jouw onderscheidend vermogen
     
  • Online marketing is leuk
     
  • Een simpele manier om van je website een 'marketingmachine' te maken
     
  • Praktisch en direct toepasbaar
     
  • Je doelen in kaart
     
  • Verkopen door kennis te delen

Wat levert de strategiedag op?

sneller in gesprek 

Je deelt uitsluitend waardevolle, interessante content, waardoor je sneller in gesprek raakt met nieuwe klanten. 

je bent bezig met je vak

Contentmarketing is een andere manier om met je vak bezig te zijn. Je deelt je kennis en geeft waarde waarmee je klanten helpt.

De gunfactor

Klanten die echt een grote stap willen zetten, komen als vanzelf op je af. Ze kiezen bewust voor jou. Je werkt met de leukste klanten!

Tijdens de workshop heeft Ingrid van BureauPro op een boeiende manier over contentmarketing verteld. Ik heb veel tips gekregen waarmee ik aan de slag kan. Ik beveel deze training dan ook van harte aan bij andere zzp’ers en mkb’ers die willen groeien, maar niet goed weten hoe ze dat moeten aanpakken.

 

Sabine Vehof
Eigenaar | Vehof Administratie

Ik heb een hekel aan roeptoeteren en opscheppen. Dat zie ik veel op social media gebeuren. Door de workshop contentmarketing heb ik geleerd dat ik social media ook kan inzetten op een manier die bij mij past. Ik zie nu ook in dat het me kan helpen bij het laten groeien van mijn bedrijf.

 


Ellen de Ruijter-Groenewold
Trainer & Coach | WelCom

Ik heb altijd het belang van online marketing en goede content ingezien, maar ik gunde mijzelf er de tijd niet voor. Door BureauPro ben ik breed geïnformeerd geraakt en zie ik de diversiteit van invalshoeken. Nu ik meer handvatten heb, voel ik me vertrouwd en heb ik het lef om er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan. De koudwatervrees is geweken. 

Anjo Boxem MBA
Bedrijfsadviseur | Claassen, Moolenbeek & Partners

Aan de slag!

Wil je samen met je team aan de slag met contentmarketing? Vraag dan nu een offerte aan voor de workshop. Vul het formulier in, dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Vraag hier je offerte aan